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Examinando por Materia "Decisión de compra"

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    PublicaciónAcceso abierto
    ¿Cómo inciden las prácticas de responsabilidad social empresarial sobre la decisión de compra en los millennials?
    (Universidad EIA, 2020) Díaz Mejía, Sebastián; Escobar Sierra, Manuela
    RESUMEN: Este trabajo exploratorio pretender darle solución a la pregunta problema, ¿Cómo inciden las prácticas de responsabilidad social empresarial sobre la decisión de compra en los Millennials?, determinando cómo las influencias internas y externas de la generación Millennials inciden sobre la decisión de compra bajo las prácticas de Responsabilidad Social Empresarial. La metodología de esta investigación posee un enfoque mixto, lo que logra identificar las influencias internas y ¬externas de esta generación del milenio dentro del proceso en la toma de decisiones; estas influencias se establecen basado en la literatura, posterior a ello se examinan y luego se determina como estas prácticas influyen sobre la decisión de los consumidores. Se ejecuta una propuesta que se emplea bajo la recolección de datos a través de test de literatura y con base en la medición numérica se realiza un análisis matemático bajo las redes neuronales, permitiendo establecer los patrones del comportamiento del consumidor Millennials, logrando así descubrir o afinar que las influencias internas y externas del consumidor del milenio bajo las prácticas de RSE poseen gran incidencia en la toma de decisiones.
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    PublicaciónAcceso abierto
    Influencia del mercadeo relacional en el comportamiento de compra del consumidor. Caso : Twitter
    (Universidad EIA, 2014) Cardona Arango, Laura; Saldarriaga Santamaría, Laura; Márquez Godoy, José Ignacio
    Participation in social networks by enterprises is growing worldwide; belonging to them is no longer an option. Companies choose which networks belong to according to the strategy they want to develop and the budget they have for it, because each social network has different audiences and the use that is given is specialized in each. With the correct use of this resource, benefits such as recognition, publicity and brand recall can be obtained. In Colombia Twitter has become the most used social network, thanks to the possibility it brings to share information in real time, also because users have adopted it as an immediate and close channel of communication with companies when sharing comments, suggestions, complaints or claims. This interaction for the companies means more contact with the client, allowing them to know it deeply and recognize the needs it has. The project aims to determine the use that companies give to the social network Twitter and how the strategies in publications can affect users and influence their purchasing decisions, especially when celebrities are used as brand influencers. This analysis is performed on young, college students, which represent a high percentage of social network users and are followers of celebrities and public figures. At the same time, they are most likely to be influenced by others when choosing a product to purchase, because they follow fashion. Through research in bibliographic sources, information of how businesses are using the social network Twitter, how they choose celebrities to be influencers of their brand and type of strategy used is obtained. Subsequently primary information was obtained through interviews with the community managers of brands, in Colombian companies from different economic sectors. On the use that young people give to the social network Twitter, the information is also obtained through interviews. We proceed to an analysis, which compares the findings of theoretical research and interviews. Finally, conclusions about the influence of corporate publications, helped by celebrities in the purchasing decision of consumers are presented.
Universidad EIA Biblioteca CROAI

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